Zapytanie ofertowe
Sadki, dn. 04.11.2022 r.
Nz.0720.4.2022
ZAPYTANIE OFERTOWE
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Sadki, ul.Strażacka 11, 89-110 Sadki, NIP 558-176-28-71, reprezentowana przez Katarzynę Nowak - Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sadkach zaprasza do złożenia oferty na:
Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z gminy Sadki na rok 2023
Postępowanie jest prowadzone bez zastosowania ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2019 r., poz.1843 ze zm.), na podstawie art. 4 pkt 8 w/w ustawy.
2 . Przedmiot zamówienia:
1) przedmiotem zamówienia jest zapewnienie schronienia w formie schroniska dla osób bezdomnych kobiet i mężczyzn, których ostatnim miejscem zameldowania jest gmina Sadki na podstawie art. 101. ust 2 i zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 48a ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. . (Dz.U. z 2021 poz. 2268 ze zm.)
2) podmiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia osobom bezdomnym: standardu podstawowych usług, trzech posiłków dziennie w tym jeden gorący, których koszt należy wliczyć do ceny pobytu wskazanej w formularzu ofertowym: kwalifikacji osób świadczących usługi oraz standardów o jakim mowa w Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r., poz. 896);
3) umieszczenie osoby bezdomnej będzie odbywać się na podstawie skierowania lub indywidualnej decyzji administracyjnej o umieszczenie w schronisku wydanej przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sadkach;
4) w wyjątkowych przypadkach Wykonawca podejmie świadczenie usług w oparciu o dane przekazane telefonicznie lub e-mailem;
5) faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia, będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które będą wymagać schronienia;
6) zamawiający będzie pokrywał koszty pobytu osób skierowanych wyłącznie za czas ich rzeczywistego pobytu w placówce, gdy pobyt osoby bezdomnej w schronisku nie obejmuje pełnego miesiąca – wynagrodzenie Wykonawcy stanowiło będzie iloczyn dni faktycznego pobytu oraz dobowej stawki za pobyt wynikającej ze złożonej oferty.
2. Miejscem realizacji usługi jest miejsce udzielenia schronienia.
3. Termin realizacji zamówienia: od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku.
4. Wymagania:
1) w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalność w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez Wojewodę;
2) wykonawca musi spełniać warunki lokalowe, które spełniają standardy sanitarno – epidemiologiczne i przeciwpożarowe oraz standardy określone w Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r., poz. 896);
3) zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli pod względem zgodności usługi z ofertą, utrudnienie lub uniemożliwienie kontroli bądź negatywny wynik kontroli będzie podstawą do wypowiedzenia umowy;
4) opis sposobu obliczania ceny:
-
wykonawca zobowiązany jest skalkulować cenę za jedną dobę usługi, aby obejmowała wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunki stawiane przez zamawiającego – zgodnie z drukiem oferty, stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania (załącznik nr 1 – „Oferta”)
5. Kryteria wyboru oferty: najniższa cena za jedną dobę usługi zaoferowana przez oferenta, w przypadku dwóch ofert o jednakowej cenie zostanie wybrana oferta w najbliższej odległości od Sadek.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru oferty oraz odstąpienia od wyboru oferty bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
7. Miejsce i termin złożenia ofert : ofertę proszę sporządzić na załączonym formularzu (załącznik nr 1)
-
złożyć osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Ignacego Tomyślaka 37, 89-110 Sadki,
-
przesłać na adres Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sadkach, ul. Ignacego Tomyślaka 37, 89-110 Sadki, (decyduje data wpłynięcia oferty do Ośrodka),
-
mailowo na adres: gops@sadki.pl, do dnia 30.11.2022 roku.
8. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami:
Katarzyna Nowak – kierownik GOPS w Sadkach, w przypadku nieobecności Kierownika – Pani Joanna Lipińska.
9. Warunki płatności: Zapłata należności za zrealizowane świadczenia w danym miesiącu następować będzie w terminie 14 dni od dnia złożenia przez wykonawcę faktury w formie przelewu na wskazane przez niego konto bankowe. Do faktury Wykonawca dołączy zestawienie danej placówki zawierające ilość osób korzystających z usługi, ilość dni, w które świadczona była usługa w danym miesiącu, jednostkową cenę za jeden dzień usług, ogólną kwotę obciążenia.
10. Podpisanie umowy nastąpi niezwłocznie po wyborze oferenta.
11. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z udzielaniem zamówień publicznych na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych – dalej zwanej „ustawą Pzp”
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016, nr 119, s. 1 ze zm.), zwanego dalej „RODO”, informuję, że:
-
Administratorem Danych Osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sadkach, ul. Ignacego Tomyślaka 37, 89-110 Sadki, zwany dalej „Administratorem” lub „Zamawiającym”.
-
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan skontaktować się pod adresem e-mali: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie, kierując korespondencję pod adres siedziby Administratora.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji opisanego w art. 2 pkt 7a) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.
-
Pani/Pana danych osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO – jako niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na mocy przepisów ustawy Pzp, Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz innych przepisów prawa.
-
W związku z przetwarzaniem danych w celu, o którym mowa w ust. 3, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
-
podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa;
-
podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem są współadministratorami danych osobowych lub przetwarzają w imieniu Administratora dane osobowe, jako podmioty przetwarzające;
-
osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp.
-
Administrator nie ma zamiaru przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w ust. 3. Zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp zamawiający przechowuje protokół wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność. Jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, zamawiający przechowuje umowę przez cały czas umowy. Ponadto dane osobowe będą przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym przez ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, akty wykonawcze do tej ustawy oraz inne przepisy prawa.
-
W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
-
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do otrzymania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym, gdyby wykonanie tego obowiązku przez Zamawiającego, wymagało niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od Pani/Pana, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podanie nazwy lub daty postępowania (zakończonego postępowania) o udzielenie zamówienia1.
-
prawo żądania sprostowania danych osobowych które są nieprawidłowe, a także prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych - przy czym skorzystanie przez Panią/Pana, z tego uprawnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp2 ani naruszać integralności protokołu oraz jego załączników3.
-
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w następujących przypadkach:
-
gdy kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
-
jeżeli przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Pani/Pan sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystania,
-
Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Pani/Panu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
-
Jeżeli wniosła/wniósł Pani/Pan sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu
- przy czym, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu4, a nadto od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wniesienie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych spowoduje ograniczenie przetwarzania tych danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Zamawiający nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO5.
-
W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych nie przysługuje Pani/Panu:
-
prawo do usunięcia danych osobowych, gdyż na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b), d) oraz e) RODO – prawo to nie ma zastosowania w związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w ust. 3;
-
prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdyż nie ma ono zastosowania, jeżeli podstawę prawną przetwarzania tych danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
-
prawa do przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO.
-
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, pod adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
-
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych skutkuje konsekwencjami określonymi w przepisach Pzp, w szczególności wykluczeniem z postępowania o udzielenie zamówienia, w myśl art. 24 ust. 1 pkt 12 Pzp.
-
Nie podlega Pani/Pan decyzjom, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 RODO.
Zgodnie z treścią art. 8a ust. 2 -4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2018 r., poz. 1986), informujemy iż:
-
w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
-
skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
-
wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sadkach
Katarzyna Nowak
1 Zob. art. 8a ust. 2 oraz art. 97 ust. 1a ustawy Pzp.
2 Zob. art. 8a ust. 3 ustawy Pzp.
3 Zob. art. 97 ust. 1b ustawy Pzp.
4 Zob. art. 8a ust. 4 ustawy Pzp.
5 Zob. art. 96 ust. 3b ustawy Pzp.